מחקר: ERGOTHIONEINE – ועד מאה ועשרים?

האם פטריות מאריכות חיים?

הפטריות מאריכות חיים – זה לא הזיה

ארגותיונאין (L-Ergothioneine) מאריך חיים?

ארגותיונאין (L-Ergothioneine) הינו חומר המצא בעיקר בפטריות. מאכלים אחרים ממקור מן החי והצומח מכילים גם את ארגותיונאין, אך בכמויות קטנות בהרבה. ארגותיונאין נמצא בדרך כלל בכמויות קטנות כמעט בכל המזונות. אך לא קיים בכמות מספקת כדי לשמור על רמות בריאות אופטימליות בטווח הארוך. עקב כך הוא יכול אולי להיחשב כוויטמין.

תוחלת חיים ארוכה יותר

על פי מדענים אמריקאים, תושבי ארה”ב צורכים פחות ארגותיונאין (1 מ”ג ליום) מאשר איטלקים (עד 4-6 מ”ג ליום). לפי מחקר רמות הצריכה הנמוכות הללו עולות בקנה אחד עם שכיחות גבוהה יותר של מחלות נוירולוגיות כרוניות הקשורות לגיל ותוחלת חיים נמוכה יותר.
ניתוח דומה תוך שימוש בנתוני WHO משנת 2010 מדגים שצריכת ארגותיונאין קשורה באופן חיובי לתוחלת חיים ארוכה יותר. זה הוביל מדענים לשער כי ייתכן שבתזונה האמריקאית אין מספיק ארגותיונאין כדי לספק הגנה נאותה מפני המחלות הכרוניות הקשורות להזדקנות.
ההשערה לגבי תפקידו של ארגותיונאין בגוף האדם מאוששת גם על ידי נתונים ממחקר אורך שנערך בשוודיה. במחקר השתתפו 3,200 גברים ונשים בוגרים. ניתוח לסיכון למחלות לב וכלי דם מצא שרמות ארגותיונאין בפלזמה היו קשורות באופן החזק ביותר להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם ותמותה. מחברי המחקר הציעו כי הגברת רמות ארגותיונאין בפלזמה באמצעות תזונה עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולתמותה.

והמחקרים…

מחקרים רבים הראו כי צריכת פטריות עשויה להיות קשורה לשכיחות מופחתת של מחלות כרוניות הקשורות לגיל כגון דמנציה , סרטן הערמונית  וסוכרת, בהתחשב בקשר החזק שנצפה בין רמות ארגותיונין בדם וצריכת פטריות, ייתכן שניתן לייחס רבות מההשפעות המועילות הללו של פטריות לחשיפה לארגותיאון.

ארגותיונאין (L-Ergothioneine) מאריך חיים  – כמה זה עולה?

שלילי – סקר אתרי אנטרנט מצביע, שכנראה, ארגותיונאין עוד לא עשה עלייה…
האתרים כאילו “בעברית” – כולם תרגום מכני מאנגלית 😯
חיובי – מוצרים של חברות ידועות כגון California Gold Nutrition, Life Extension ואחרות מכילים תמציות של פתריות (כולל ארגותיונאין). את המוצרים ניתן למצוא במספר אתרים בחו”ל, דוגמת iHerb. 😉

אז לחצו על הקישור 👈 כאן תבחרו… ושיהיו לכם חיים ארוכים ושמחים…

מידע חשוב למשתמשים במדפסות לייזר כאן

חומר המוצג כאן הינו מידע בהסתמך על מחקרים קיימים, אינו תחליף להיוועצות עם רופא ו/או רוקח לפני רכישת מוצר זה או אחר.
יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. תוספי תזונה אינם תרופה ואינם מיועדים לרפא מחלה כלשהי.

תגובות​
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהבחזרה לחנות
    דילוג לתוכן