להיות עם המתכלה מקורי או תואם – זו השאלה

אז מה מכניסים למדפסת?

המתכלה מקורי או תואם

משתמשי מדפסות חוששים לעתים קרובות לקנות ראשי דיו או טונרים תואמים, מפני שמפקפקים באיכות החומרים של המתכלים הללו. עם זאת, בהקשר זה אין שום דבר מפתיע, כי יש יותר מדי מיתוסים באינטרנט לגבי השימוש במתכלים התואמים. ננסה לברר כמה טוענות הנפוצות ביותר.

אמירה מס’ 1: “מתכלה תואם הוא רק זיוף”

בעלי מדפסות רבים שאינם מבינים במיוחד את סיווג החומרים המתכלים מאמינים כי אביזר תואם הינו זיוף רגיל, הנחות משמעותית במאפיינים מהמקור.למעשה, התואם הוא מוצר המיוצר באותם תקנים כמו המקורי ובעל רמת איכות נדרשות.בנוסף, ליצרנים של מתכלים תואמים יש רישיונות לייצר מוצרים כאלה, ולכן המוצרים אינם יכולים להיחשב כזיופים.
(יש אפילו מידע לא מאומת שחלק מתכלים המקוריים והתואמים מיוצרים באותם מפעלים – תוך שימוש לחלוטין באותה טכנולוגיה. בהתאם לכך, במונחים תפעוליים, מתכלים כאלה אינם שונים כלל. ההבדל היחיד הוא שם המותג).

אמירה מס’ 2: “ראש דיו או טונר תואמים לא תתאים למדפסת”

יצרני ציוד משרדי מקדמים לרוב רכישת חומרים מתכלים מקוריים, שכן הם מקבלים רווחים טובים ממכירתם. יחד עם זאת, הם מעת לעת רומזים (או מציינים ישירות) שתואמים לא יאפשרו שימוש במלוא היכולות של המדפסת.
למתכלה תואם באיכות גבוהה אין הבדלים מהותיים מהחומרים של המתכלה המקורי, לא בעיצוב או בתפקוד. לכן שנהם אמורים להתאים למדפסות להן הם מיועדים.
ראוי לציין כי ישנם מצבים בהם המדפסת אינה מזהה את מתכלה והמשתמשים מייחסים זאת להתקנה של מתכלה תואם. בפועל, ישנן סיבות רבות נוספות לתופעה זו. וגם אם מתכלה לא מקורי אסור לשימוש ברמת התוכנה, אז פתרון המצב הוא בדרך כלל די פשוט, מכיוון שיש מספיק הוראות מתאימות למדפסות ספציפיות באינטרנט.

אמירה מס’ 3: “להתקנת ראש דיו או טונר לא מקוריים תהיה השפעה רעה על פעולת המדפסת”

הפצת מידע כזה היא חלק בלתי נפרד מהעבודה של מחלקות השיווק של יצרני המדפסות. על מנת להגדיל את המכירות של מתכלים מקוריים, לעתים קרובות הם לא רק מפרסמים את המוצרים שלהם, אלא גם מכפישים את המוצרים של המתחרים ומתעקשים על האיכות הנמוכה וההשפעה הרעה שלהם על התפקוד המדפסות.
למעשה, התואמים של מותגים מובילים כמעט ואינם נבדלים מהמקוריים (במקרים רבים, אפילו זהים). לכן השימוש בהם בטוח כמו בחירת המקורי יקר יותר. כשמדובר במותגים מהימנים, אפשר להיות בטוח שזה לא ישפיע לרעה על הביצועים של המדפסת.

אמירה מס’ 4: “לתואמים אין אחריות מהיצרן”

כל הבעיה כאן היא בפרשנות הביטוי. שימוש בתואם לא באמת מכוסה באחריות יצרן המדפסת. אבל כל מתכלה הוא מוצר נפרד, ולכן הוא מכוסה באחריות קניינית ישירות מיצרן שלו. בדרך כלל, האחריות על מתכלה למדפסת היא לפחות שנה – ללא קשר אם אנחנו מדברים על מתכלה מקורי או תואם. לכן, בעת רכישה, נא להסתכל על תקופת האחריות המצוינת ולזכור שבמשך הזמן הנקוב מיום הרכישה אפשר לסמוך על קבלת שירות.

אמירה מס’ 5: “איכות ההדפסה של מתכלה תואם גרועה משמעותית מהמקורי”

נכון, שיש אמת מסוימת בהצהרה שהוצגה. אם נשקול הדפסת תמונות צבעוניות מפורטות, איכות ההדפסה של מקורי תהיה גבוהה יותר. עם זאת, כאשר מדובר בהדפסת גרפיקה פשוטה או טקסט, ההבדל כמעט לא מורגש. במילים אחרות, כאשר עוסקים בהדפסת תמונות מקצועיות, אז עדיף לקנות מוצר מקורי. במקרים אחרים, אפשר להזמין בבטחה את התואם.
הכלל הבסיסי הוא לבחור מוצרים ממותגים אמינים. יצרנים פחות מוכרים מכניסים לרוב דיו או טונר באיכות נמוכה, מה שמפחית משמעותית את איכות ההדפסה.

אמירה מס’ 6: “למתכלה תואם יש תפוקת הדפסה נמוכה יותר מהמקורי”

מיתוס נפוץ מאוד. האמת שיצרנים מכובדים של תואמים ממלאים את המוצרים שלהם באותה כמות דיו כמו יצרני המוצר המקורי. לכן, הכמות דפים להדפסה של תואם היא בדרך כלל זהה לזה של המקורי (אלא אם צוין אחרת במפרטים). יתר על כן, ישנם תואמים עם נפח מוגבר. מנקודת מבט כלכלית, רכישת תואם כזה נחשבת לפתרון המוצדק ביותר.

בכל מקרה, לפני הרכישה, כדאי ללמוד את המאפיינים של המתכלה, כולל מידע על מספר דפים להדפסה. זה יאפשר להבין לכמה עמודים מספיק המתכלה ללא קשר אם הוא מקורי או תואם.

כאן אפשר למצוא ראשי דיו מקוריים או תואמים עבור מדפסות הזרקת דיו.
כאן נמצאים טונרים מקוריים או תואמים עבור מדפסות לייזר.

מחפשים מדפסת, ראש דיו או טונר? אצלנו תמצאו מבחר הגדול בארץ של ראשי דיו וטונרים מקוריים/תואמים שחורים ואו צבעוניים למדפסות:
НP, Саnon, Вrоther, ХERОX, Еpsоn, Раntum, Sаmsung ועוד במחירים הכי טובים! מחיר! שירות! מקצועיות!

תגובות​
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה ריקהבחזרה לחנות
    דילוג לתוכן